ניהול תוכן באתר אינטרנט – הכל טמון במערכת
ניהול תוכן בצורה מקצועית
אתר אינטרנט טוב, חי ובועט מתבסס קודם כל על תוכן. התוכן צריך להיות עדכני, מקורי ומעניין. הוא צריך להתחדש ולהתעדכן כל הזמן והוא צריך להיות מתובל גם באמצעים ויזואליים שונים, מסרטי וידאו ועד תמונות באיכות טובה. לא משנה אם מדובר באתר אינטרנט של אינסטלטור, באתר אינטרנט של חנות בגדים או האתר הרשמי של זמר פופולרי, תוכן הוא משהו שגולשים כל הזמן מחפשים ורוצים לצרוך וההשקעה בתוכן היא בלתי נמנעת – גם לצרכי קידום וגם לצרכי העשרת האתר.
ניהול תוכן הוא הבסיס לאתר טוב וכיום אפשר להעניק את הבכורה לחברות המתמחות בניהול של תוכן לאתרי אינטרנט. חברות אלו יכולות לעדכן עבורכם את האתר באופן קבוע, לשמור אותו על אש גבוהה מול גולשים שחוזרים אל האתר וליצור תוכן שהוא גם מעניין וחשוב וגם מאפשר קידום של האתר לפי הכללים של גוגל והחברות האחרות.
בראש ובראשונה, עוד לפני שמצאתם והחלטתם על חברת תוכן, ניהול התוכן הוא משהו שצריך לחשוב עליו כשעובדים על בניית האתר. מערכת של ניהול תוכן היא מערכת חשובה שבלעדיה האתר לא יהיה מעודכן ולכן יש צורך לבנות משהו דינאמי, קל לתפעול ובעל אפשרויות עריכה רבות ומעודכנות.
בניית מערכת ניהול תוכן היא צעד חשוב ולכן מומלץ לעבוד בצמוד לחברת התוכן ולגבש ביחד את כל הפונקציות הדרושות לעבודה נוחה, סדירה וטובה גם מבחינת קידום האתר.
כללי ניהול תוכן בסיסיים
בין אם החלטתם לסמוך על חברה לניהול תוכן שתבצע עבורכם את עדכון התוכן באתר או לעשות זאת בעצמכם חשוב מאד להקפיד על כמה כללים. הדבר הראשון הוא רמת העדכון. לא כדאי להציף את האתר כל הזמן בתכנים חדשים, תנו לגולשים החוזרים טעימות של תוכן כדי שידעו שהאתר מתעדכן באופן קבוע אבל אל תמלאו אותו בכל יום בתוכן חדש. ריבוי תכנים חדשים יכול ליצור תחושה לא רצינית, כאילו ש"כל דבר עולה".
כלל נוסף הוא לסנן ולהקפיד על תוכן איכותי. אתרים רבים מוצפים מידע שהוא לא דווקא יעיל או נכון לגולשים. היום מנועי החיפוש מקפידים על כללי קידום הדוקים ובין היתר חשוב שהתוכן שמועלה לאתר לצורך העשרתו ולצורך קידום האתר במנועי החיפוש יהיה מקורי, כתוב טוב, מעניין ויעיל לגולש. חשוב ליצור תוכן שנותן ערך לגולש ומאפשר לו ללמוד משהו חדש על השירות שלכם או המוצר או על תחום עיסוק האתר באופן כללי.
בנוסף חשוב לשמור על אורך תוכן נכון. לא כדאי להעלות לאתר אינטרנט מאמרים בני אלפי מילים ואפילו כמה מאות מילים. מאמר עד 400 מילה הוא מאמר מספק כדי לתת תוכן אחר לגולש ולהדגיש את מה שאתם רוצים להעביר. הקפידו על תוכן מתומצת אך מחדש ומעניין ואל תמרחו יותר מדי.
קדמו את התוכן דרך כלים נוספים
את התוכן של האתר חשוב לקדם גם דרך אמצעים נוספים כמו עמוד הפייסבוק של החברה. כשעולה כתבה או מאמר חדש לאתר הקפידו לפרסם זאת גם בעמוד הפייסבוק או בטוויטר של החברה כך שהגולש ידע שיש לו משהו חדש להקליק עליו.
קרדיט תמונה: freepik / kdesign24